.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۳۰ درصد شرکتهای علم و فناوری مازندران پروانه صلاحیت دارند
شمال نیوز: رئیس پارک علم و فناوری مازندران، گفت: ۳۰ درصد شرکتهای پارک علم و فناوری موفق شده اند پروانه صلاحیت دانش بنیان دریافت کنند.

به گزارش شمال نیوز، علی معتمدزادگان ظهر شنبه در نشست با اصحاب رسانه افزود: همچنین بیش از ۱۰ محصول را در سال جاری توانستیم وارد بازار کنیم و اکنون بیش از ۶۰ شرکت دانش بنیان در حال فعالیت هستیند و هر هفته دو یا سه شرکت را در حال جذب هستیم و امیداوریم تا پایان سال به ۷۰ شرکت برسیم.

معتمدزادگان تامین زمین و ساختمان را از مهمترین دغدغه ها بیان کرد و گفت: نبود تناسب بین ظرفیت آموزشی و کسب و کار از جمله دغدغه هاست و تلاش داریم فضای کسب و کار را در پارک علم و فناوری مهیا کنیم و امیدواریم پردیس علم و فناوری استان در فضای مناسب شکل گیرد.

دبیر جشنواره علم تا عمل، به نمایش گذاشتن توان شرکتهای علمی و دانش بنیان را از اهداف این جشنواره بیان کرد و گفت: شرکتها در قالب سه سطح در این نمایشگاه شرکت می کنند که شرکتهای برتر استان، ملی از جمله آن است.

معتمدزادگان به تفاوت جشنواره امسال اشاره کرد و گفت: در این جشنواره سرمایه گذاران موثری حضوری خواهند داشت و یکی از شرکتهای استان در حوزه مکانیزاسیون موفق شد به عنوان یکی از شرکتهای برتر در کشور معرفی شود.

وی از خبرنگاران به بدنه ای از پارک علم و فناوری یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه مخاطبان ما از دل خانوارها هستند، بدیهی است که برخی خانوارها پارک علم و فناوری را نشناسند بنابراین فعالیت رسانه درمعرفی این پارک حائز اهمیت است.

وی با عنوان اینکه رسانه ها می توانند کمک کار پارک علم و فناوری باشند، عنوان کرد: در یکسال اخیر رسانه ها کمکهای زیادی به این ممجموعه داشته اند.

به گفته معتمدزادگان، انعکاس دستاوردها و نیازمندیها می تواند در پیشبرد امور و توجه به این بخش کمک کند چرا که هنوز به جایگاه قابل قبول نرسیدم و با حد مطلوب فاصله داریم.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران یادآور شد: پارک علم و فناوری امسال در چند حوزه وارد شد و یکی از بحث ها این بود که پراکنش مناسبی از مراکز رشد اقماری را در استان داشته باشیم.

معتمدزادگان با عنوان اینکه بیشتر مراکز رشد در مراکز استان متمرکز هستند، تصریح کرد: در حالیکه در غرب و شرق استان مجموعه های موثر برای فعالیتهای دانش بنیان نداشته ایم و نداریم.

ایجاد مراکز اقماری در غرب و شرق استان

وی یکی از اولویت های این مرکز را ایجاد مراکز رشد اقماری در غرب شرق استان بیان کرد و گفت: با توجه به وضعیت بودجه ای، ارتباط با سازمانهای مختلف را برای ایجاد مراکز رشد در دستور کار قرار دادیم و در دهه فجر مرکز اقماری رشد نوشهر با ۲۰ شرکت فناور در دهه فجر افتتاح شد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با عنوان این شهرستان نوشهر یک نقطه کلیدی در غرب استان بشمار می رود گفت: هر شهرستانی که فضای مناسب را در اختیار قرار دهند نسبت به ایجاد مرکز رشد اقدام می کنیم.

معتمدزادگان با اشاره به اینکه مرکز رشدی را نیز در شهر صنعتی امامزاده عبدالله آمل در حال راه اندازی هستیم تصریح کرد: امیدواریم تا پایان اسفندماه نسبت به راه اندازی آن اقدام کنیم.

وی گفت: در شرق استان نیز با آموزش و پرورش، فرمانداری، دانشگاه علم و صنعت و پارک علم و فناوری درصددیم تا نسبت به بهره برداری ساختمان مرکز رشد در شهرستان بهشهر افتتاح کنیم.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا در هر شهرستانی یک مرکز رشد ایجاد کنیم ازمازندران به عنوان کلانشهر یاد کرد و گفت: راه اندازی مراکز رشد به اقتصاد منطقه کمک می کند.

معتمدزادگان بیان داشت: برای تولید نیمه انبوه محصولات نیز طبق توافق اولیه ای که انجام شد، در هر شهرک صنعتی، بخش یا منطقه ای را برای فناوری اختصاص خواهیم داد.

رئیس پاک علم و فناوری مازندران به دیگر اقدامات این پارک اشاره کرد و گفت: ارتباط باشرکتهای خارجی برای ایجاد شعبه در استان از جمله برنامه هاست و رایزنیهایی با شرکتهایی در ترکیه و یونان انجام شد تا شعباتی از آن در استان ایجاد شود.

وی افزایش تعاملات بین شرکتهای دانش بنیان داخلی و خارجی را از اهداف طرح ذکره شده بیان کرد و گفت: حضور در نمایشگاههای بین المللی نیز برای ما اهمیت دارد و شرکت در نمایشگاههای داخلی و خارجی از برنامه ها بوده است.

به گزارش مهر، معتمدزادگان بیان داشت:ارائه ۱۰ طرح و ایده در حوزه شهرداریها برای شرکت در نمایشگاهها از جمله برنامه ها بوده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.637 seconds.